Perşembe

Kadın iç çamaşırı giyen müteşebbis pazarcı

Allah aşkına düşünün. Bıyıklı, esmer bir adam. Klasik bir tip, senin benim onun babası stayla, ekmeğinin peşinde. Sabah evdekilere eyvallah çekiyor, pazara gidiyor bu adam tezgah açmaya. Kayışın koptuğu yer burası dikkat! Çayını içip, tezgahının üstüne çıkan adam bu. Hem de don-sütyen giyerek. Sütyen giyip müşteri çekiyor. Evet normal gibi ama değil gibi de. En azından ben görmek istemiyorum arkadaşım bunu, tanıyorum çünkü o adamı akşam altı oldu mu kapatacak tezgahı kahveye gidecek. Ben bu ezilmişliğe tanık olmak istemiyorum.

Sana saygım var pazarda ekmeğini kazanan adam, erkeklerin yılda bir kerecik Victoria podyumunda gördüğü dantelli güzellikleri tabana yayman filan halka hizmet bir nevi. Ama sen dekolte bir kişilik değilsin ki, hadi özendin sütyeni taktın diyelim bari kilotu giyme. Hiç bir kadın pazarcı amcada gördüğü kilotun aynısını almaz. O kilotun hakkını veremediğin gibi bir de kafana filan takıyorsun. Seçici algıya hiç seçme şansı bırakmadan. Gözünü seveyim. Bu nasıl bir satış stratejisi, nasıl bi bohem ya diyecem ama tezgahın önü de dolu. Bir noktada sen de haklısın, demek var bir şıklığı, satışlara etkisi ama kimseye söyleme sırrını amca, yirmi senelik bakkalımı o şekilde görmeye hazır olduğumu sanmıyorum.
Kadınların samimiyetini de anlamak mümkün değil, bu adamın yaptığının yarısını sokakta yapsalar çanta vuruşlarıyla ofset baskısı çıkarılır kaldırıma. Ama pazar sınırlarından girildi mi bütün duvarlar kalkıyor. Pazar adeta bir tarafsız bölge.
Şişt abla bişey diycem gel bi, sen "bakar mısın kardeş, bu tanganın bana göresi var mı?" diyorsun ya, adam bu arada senin kasenin integralini alıyor cevabı verebilmek için, demedi deme.

Allahım aklıma garip garip şeyler geliyor. Mesela o anda pazarda kavga çıksa ya da birisi tezgahtan hırsızlık yapsa bu adamlar koşacaklar peşinden, belki de pazar dışına kadar. Sonra karakolda don sütyen adamlar. Tövbe estafurullah. Hayır konuşmayayım diyorum ama koridorda muameleyi düşünsenize,
- Şişt kızz sakallı, sen neden düştün buraya..? Ha ha ki ki.. Bir takım iğrenç olaylar, böyle şakalar bişeyler. Al işte, Fatmagül'ün suçu ne bilmiyorum ama sen o sütyeni giymeyecektin sevgili pazarcı.

Ha bir de bu adamın çocukları var. Babalarını iş kıyafetiyle görebilmeleri için 18 yaşını geçmeleri gereken sabiler. Okulda Adriana Lima gibi bir babaya sahip olmanın haklı gururunu mu yaşasınlar, mahallede benim babam senin babanı.. geyikleriyle mi uğraşsınlar (Emrah'ın babası)? Bak toplumun temeli sarsıldı, aile kurumu zedelendi bir tanga yüzünden. Evrendeki yerini küçümseme.
Neyse bak buraya kadar her şeye tamam neticede ekmek parası bunun ayıbı olmaz. Herşeyi yap ama o donu kafana geçirme pazarcı amca/abi/kardeş. İnsanı var, insan kılıklı hayvanı var. Yarın birgün kahvede amcık ağızlı derler, sebebin olur. Yapma, yalvarıyorum.

Al kırdın kırdın.. !

3 yorum:

Dr.Bean dedi ki...

bakkal ne asacakki peynirleri cipsleri filan asar üstüne:)bende sasırıyorum nsıl gıyıyorlar dıye ya,iyi bi noktaya parmak basmışın:0

Zeynep Kelkitli dedi ki...

erkek adam kadın iç çamaşırı
giyermi

Adsız dedi ki...

Kime Zararivar?Tutucu zihniyet olmayalim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...